Teamcoaching

Teamcoaching

Teamcoaching

Wanneer heeft teamcoaching een toegevoegde waarde?

Als u de samenwerking, de communicatie, de efficiëntie of de teamdynamiek wil verbeteren. Dit zowel voor bestaande als nieuwe teams. Vergeet nooit als je één persoon in een team verandert dan verandert het team.

De doelgroepen

A. Een team dat fysiek samenwerkt op dezelfde locatie

Deze teams werken echt samen om tot een resultaat te komen, ieder lid in dit team is noodzakelijk om tot een resultaat te komen. Ieder teamlid heeft andere specialisaties die nodig zijn om tot een resultaat te komen.

Voorbeelden:
– Operatieteams in een ziekenhuis
– Crew op een vliegtuig

B. Een team met unieke functies die autonoom werken

Deze teamleden werken autonoom en hebben verschillende specialisaties, maar ze werken op dezelfde locatie.

Voorbeelden:
– Afdelingsmanagers in winkels
– Leerkrachten hoger onderwijs
– Productiemedewerkers

C. Een team met dezelfde functies die autonoom werken

Deze teamleden werken autonoom en hebben dezelfde specialisatie, maar ze werken op verschillende lokaties.

Voorbeelden:
– Managers van filialen
– Leerkrachten kleuteronderwijs
– Salesmanagers

Onze aanpak

a. Alle opdrachten (indoor en outdoor) worden aangepast aan de doelgroep en hun realiteit.

b. Feedback na iedere opdracht om inzicht te geven in de groeikanse

c. Individuele gedragsvoorkeuren en ook de groepsvoorkeuren worden in kaart gebracht via een kleuren model. Op deze manier krijgen de deelnemers inzicht in hun eigen gedragsvoorkeur en deze van de andere teamleden en dit zowel onder gunstige als stress situaties.

d. De kracht van dit model is dat we niet spreken in termen van goed of slecht maar inzicht te geven in de valkuilen.